У адпаведнасці з часткай першай пункта 1 артыкула 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-3 «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (далей - Закон) электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных гэтым артыкулам.
Электронныя звароты павінны адпавядаць патрабаванням, устаноўленым пунктам 1, абзацамі другім - чацвёртым пункта 2 альбо абзацамі другім - пятым пункта 3 артыкула 12 Закона.
У прыватнасці, агульным патрабаваннем для зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб з'яўляецца выклад звароту на беларускай або рускай мове.
Электронныя звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:
назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) і (або) месца працы (вучобы);
адрас электроннай пошты заяўніка;
да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;
выклад сутнасці звароту.
Электронныя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы;
адрас электроннай пошты заяўніка;
выклад сутнасці звароту.
Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):
выкладзены не на беларускай або рускай мове;
не ўтрымліваюць прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку, адрасы месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна; не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрасы яго месца знаходжання, прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб );
не ўтрымліваюць адрасы электроннай пошты заяўніка;
не ўтрымліваюць электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць паўнамоцтвы прадстаўніка заяўніка, які падаў электронны зварот;
ўтрымліваюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
ўтрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі ААТ "МНІПІ";
прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
пададзены паўторны зварот, калі ён ужо быў разгледжаны па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
з заяўнікам спынена перапіска.
Водгук электроннага звароту
У адпаведнасці з артыкулам 16 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-3 «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў" заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы пісьмовай заявы або напрамкі заявы ў электроннай форме.
Адказы на электронныя звароты, А таксама паведамлення заяўнікаў аб пакіданні іх электронных зваротаў без разгляду па сутнасці, аб накіраванні электронных зваротаў для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй, спыненні перапіскі, прадаўжэнні тэрміну разгляду зваротаў накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронных зваротах. Пры гэтым на электронныя звароты могуць давацца пісьмовыя адказы (пісьмовыя паведамленні) у наступных выпадках: калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ (пісьмовае паведамленне); ў электронным звароце адсутнічае адрас электроннай пошты; у выпадку, калі рашэнне аб накіраванні пісьмовага адказу (пісьмовага паведамлення) прынятае кіраўніком дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі, якія разглядаюць электронныя звароты,
Абскарджанне адказаў на звароты
У адпаведнасці з артыкулам 16 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 № 300-3 «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў" адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячую арганізацыю.
Вышэйстаячая арганізацыя пры паступленні такой скаргі правярае змяшчаюцца ў ёй звесткі і пры наяўнасці падстаў для станоўчага вырашэння выкладзеных у звароце пытанняў разглядае зварот па сутнасці або выдае адпаведным арганізацыям, разглядае зварот па сутнасці, абавязковае для выканання прадпісанне аб належным рашэнні гэтых пытанняў, аб чым паведамляе заяўніка . Арганізацыя, якая атрымала такое прадпісанне, павінна выканаць яго ў названы ў прадпісанні тэрмін, але не пазней за адзін месяц і на працягу трох рабочых дзён паведаміць пра гэта ў вышэйстаячую арганізацыю, а таксама накіраваць адказ заяўніку.
Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў вышэйстаячую арганізацыю могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.
Вы можаце падаць электронны зварот у адрас ААТ "МНІПІ", накіраваўшы яго на адрас электроннай пошты zvarot@mnipi.by альбо запоўніўшы адну з спецыяльных формаў (для фізічных або юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў), размешчаных на дадзенай старонцы вышэй.